„Alter Domus“ yra viena didžiausių alternatyvaus turto administratorių pasaulyje, padedanti savo klientams valdyti beveik 2 trilijonus eurų turto. Dirbame su žymiausiais nekilnojamo turto ir privataus kapitalo fondais nuo San Francisko iki Sidnėjaus. Turime beveik 40 ofisų visame pasaulyje, kuriuose dirba daugiau nei 4500 finansų, buhalterijos, teisės, atitikties, pinigų plovimo prevencijos specialistų.
„Alter Domus“ istorija prasideda 2003 metais Liuksemburge, tad šiais metais švęsime 20 metų jubiliejų. Nuo kuklios pradžios su 40 darbuotojų ir keletu padalinių Europoje bei JAV per du dešimtmečius išaugome iki rinkos lyderių ir turime padalinius visuose didžiausiuose pasaulio finansų centruose. Esame gavę daugybę regioninių ir globalių apdovanojimų kaip geriausi alternatyvaus turto administratoriai.
Laura Kavaliauskaitė, „Alter Domus“ vadovė Lietuvoje
- Laura, ar galėtumėte papasakoti, ką įmonėje veikiate kaip šalies vadovė?
- Kaip šalies vadovei, mano pagrindinis tikslas yra padėti Vilniuje įsikūrusioms komandoms sėkmingai augti bei pasiekti savo užsibrėžtus tikslus. Taip pat padedu sukurti palankią darbo atmosferą. Rūpinuosi santykių su partneriais – universitetais, valdžios institucijomis, būtinas paslaugas teikiančiomis įmonėmis – plėtojimu. Taip pat kartu su kitais vadovais Vilniuje ir Liuksemburge dirbame ties strateginių klausimų sprendimais ir šių sprendimų įgyvendinimu. Šalies vadovės pozicija yra labai dinamiška, kurios pagrindiniai tikslai neretai yra padiktuojami komandų plėtros poreikių ir konteksto šalyje bei versle.
- Su kokiais iššūkiais susiduria įmonė savo sektoriuje ir kaip juos sprendžiate? Galbūt yra įdomių šios sferos aspektų, apie kuriuos daugelis nežino?
- Kaip ir neretai įmonei finansų industrijoje, didžiausi iššūkiai „Alter Domus“ yra pasaulinis verslo aplinkos nestabilumas bei naujų talentų pritraukimas.
Apsisaugoti nuo stiprių pokyčių bei krizių versle padeda diversifikuotas klientų ratas, atsakingas požiūris į verslo plėtrą bei nuolatinis teikiamų paklausų kokybės gerinimas.
Pritraukti ir išlaikyti talentus mums padeda ne tik konkurencingas atlyginimas, malonios smulkmenos ofise kaip galimybė atsivesti augintinį, švieži vaisiai rytais, papildoma laisva diena per gimtadienį ar PS5 konsolė, bet svarbiausia suteikiamos galimybės tobulėti tiek akademiškai – „Alter Domus“ finansuoja mokymus ir sertifikatus savo darbuotojams kaip, pavyzdžiui, ACCA – tiek plėtojant profesinę karjerą ir profesijos srityje. Nuolatos darome vidinius mokymus susijusius su skirtingais turto segmentais, reguliaciniais pokyčiais visose svarbiausiose finansų jurisdikcijose ar su fintech industrijos naujovėmis.
- Ką įvardintumėte kaip ateities lūkesčius įmonei bei kaip prie to gali prisidėti jaunimo karta?
- Jaunoji karta užaugo nuolatinių pokyčių aplinkoje – tai labai aktualu šiuolaikiniame finansų pasaulyje, kur naujos technologijos ir sugebėjimas greitai prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos yra itin svarbu. Nauji talentai yra labai reikalingi padėti neretai konservatyvioms finansų įmonės pasivyti technologijų sektoriaus konkurentes. Tai, žinoma, bus naudinga ne tik korporacijoms, bet bus ir itin įdomus iššūkis jaunimui, suteikiantis daug galimybių mąstyti kūrybiškai bei pritaikyti savo unikalius sugebėjimus.
- Ką galėtumėte papasakoti apie darbo atmosferą ir principus įmonės viduje?
- Neretai yra įsivaizduojama, kad finansų sektoriuje dirbantys žmonės yra gan nuobodūs, leidžiantys nesuskaičiuojamus viršvalandžius prie kompiuterių mažučiuose kabinetuose. Tačiau dabar realybė yra gan kitokia. Savo darbuotojams suteikiame darbo iš namų galimybes, o ofise turime ne tik 2 ekranus kiekvienoje darbo vietoje bei pasikeliantį stalą, bet ir žaidimų, poilsių kambarius, terasą su vaizdu į Gedimino pilį bei daug kitų malonių smulkmenų, kurios padaro ofisą antraisiais namais.
Kitas, ir bene svarbiausias darbo aplinkos elementas, yra bendruomenė. Stengiamės puoselėti betarpišką bendravimo stilių – kartu mokomės, džiaugiamės, kartu susitelkiam ištikus sunkumams. Pavyzdžiui, prasidėjus karui Ukrainoje, kartu aukojome Mėlyna Geltona organizacijai, surengėm darbuotojams paskaitą su prof. Laurinavičiumi apie tai, kaip išbūti su nerimu ir baime, o mus aplankyti ir išreikšti palaikymą Vilniaus komandai atvyko grupės vykdomasis direktorius (CEO).
- Ko turėtų imtis žmonės, norėdami dirbti jūsų įmonės užimame darbo sektoriuje? Ko šis sektorius reikalauja?
- Labai svarbu – geros bazinės buhalterijos, finansų ar reguliacinės aplinkos žinios. Atsispiriant nuo stipraus techninio žinių pagrindo yra daug lengviau pradėti karjerą. Kitas labai svarbus aspektas, yra gebėjimas greitai mokytis, perprasti naujoves ir jas pritaikyti darbo aplinkoje. Kintant reguliacinei aplinkai, klientų poreikiams, technologijoms, kinta ir darbo procesai.
- Kokia smagiausia ar įsimintiniausia situacija yra jums nutikusi darbo šioje įmonėje laikotarpiu?
- Atvykus grupės vadovų komandai, kurie visi pirmą kartą svečiavosi Lietuvoje, nusprendėme, kad skrydis oro balionu virš Vilniaus yra puikus būdas pažinti miestą. Šiais laikais žmonių iš Niujorko, Londono, Paryžiaus ar Liuksemburgo nebenustebinsi naujausiomis technologijomis, bet miško paūksmėje besiganantis didžiulis briedis įspūdį paliko visiems.