Vilnius
EN

Interviu su Roku Birškiu, SEB grupės finansų ir pirkimo paslaugų vadovu

Kas yra 2008 metais įkurta „Skandinaviska Enskilda Banken AB“? 

„Skandinaviska Enskilda Banken AB“ yra mūsų organizacijos kaip juridinio asmens pavadinimas. O kasdienėje komunikacijoje dažniau vadinamės SEB grupės paslaugų centru, arba „SEB Global Services“. Esame Švedijoje įkurtos SEB grupės dalis, tačiau, kitaip nei Lietuvoje veikiantis SEB bankas, teikiame paslaugas ne Lietuvos piliečiams ir verslo klientams, o SEB grupės klientams bei verslo padaliniams visame pasaulyje. 

Kodėl buvo nuspręsta įkurti šį SEB padalinyje Vilniuje? Kokios priežastys ar aplinkybės tai lėmė? 

Renkantis šalį padalinio įkūrimui, svarbu darbuotojų pasiūla ir ypač kvalifikacija. Kad mūsų šalies žmonių kvalifikacija vertinama užsienio investuotojų, liudija mūsų organizacijos istorija. Pradėję veiklą kaip pagalbines administracines funkcijas atliekantis padalinys („back office“) ilgainiui tapome centru, kuriančiu nuo pradžios iki galo veikiančius („end-to-end“) verslo procesų sprendimus. Centrui patikima vis daugiau funkcijų, keliami vis didesni ir įdomesni iššūkiai, kas skatina nuolat tobulėti joje dirbančius specialistus.

Kokios yra trys didžiausios Jūsų (SEB grupės paslaugų teikimo centro Vilniuje) vertybės, kuriomis vadovaujatės tiek dirbdami su klientais, tiek dirbdami įmonės viduje/komandoje? Kodėl Jums jos svarbiausios?

SEB grupėje vadovaujamės keturiomis vertybėmis, kurios mums vienodai svarbios:  svarbiausia klientai, atsakomybė, bendradarbiavimas ir paprastumas. Šios vertybės mums kasdien primena, kad pirmiausia galvojame apie kliento poreikius, visada siekdami suprasti, kaip jiems suteikti tikrąją vertę. Taip pat skatiname darbuotojus asmeniškai padėti savo klientams siekti sėkmės ir atsakyti už savo veiksmus. Bendradarbiavimas ypač svarbus siekiant organizacijos tikslų, nes suprantame, kad tik dirbdami kartu pasiekiame daugiau. Galiausiai, nuolat siekiame supaprastinti tai, kas yra sudėtinga: procesus, darbo metodus, kt. 

Covid pandemija stipriai palietė ne vieną įmonę Lietuvoje, ar Jūs susidūrėte su kokiais nors sunkumais? Jei taip, galbūt galėtumėte įvardinti konkrečiau kokiais ir kodėl? Jei ne, kaip manote, kas padėjo tų sunkumų išvengti? 

Mūsų organizacija vienija daugiau nei 1200 darbuotojų, todėl sunkumai neaplenkė ir mūsų. Taip pat pandeminiu laikotarpiu kraustėmės ir į naujas patalpas, taigi turėjome kraustymosi procesą pritaikyti prie esamos situacijos. Pandemijos metu pradėjome taikyti hibridinį darbo modelį, kuomet dalis darbuotojų dirba biure, kiti – namuose. Kiekvieno darbuotojo darbo vieta priklauso nuo skyriaus specifikos. Pavyzdžiui, visas IT skyrius dirba iš namų, tačiau yra bankinių operacijų specialistų, kurių darbas įmanomas tik iš biuro. 

Šiuo metu naujajame biure dirba apie 500 darbuotojų. Kadangi atsikraustėme į naują erdvę su griežtu COVID-19 scenarijumi,  jie negali išnaudoti visų biuro funkcijų. Tačiau bandome viską subalansuoti ir tikime, kad tai laikina.

Galbūt turite kokią istoriją, kaip pagelbėjote per Covid pandemiją savo klientams IT srityje? Juk tiek daug įmonių per šią pandemiją savo veiklą perkėlė į virtualią erdvę. 

SEB grupės paslaugų centras neteikia tiesioginių IT paslaugų klientams, todėl būtų tikslinga klausimą pakreipti kiek kita kryptimi: kaip keitėsi mūsų pačių darbo priemonės per Covid pandemiją? Jai tik prasidėjus, SEB grupėje siekėme sudaryti kuo palankesnes sąlygas kuo didesniam darbuotojų skaičiui dirbti iš namų. Tam tikslui gerokai praplėtėme SEB naudojamo virtualaus privataus tinklo (VPN) galimybes, kas leido iš namų dirbti iki 70 proc. darbuotojų. Taip pat virtualiems susitikimams ir renginiams pradėjome naudoti programą „MS Teams“ bei kitus „Microsoft 365“ debesijos (angl. cloud-based) spredimus. Jie gerokai palengvino darbuotojų kasdienį darbą. Pandemija paskatino ir naujų mokymų apie virtualias komandas ir kaip vadovams su jomis dirbti kūrimą, taigi organizacijos iniciatyva darbuotojai sparčiai mokėsi kasdienį darbą atlikti virtualioje erdvėje.

Ar studentui, neturinčiam dar darbo patirties finansų valdymo srityje, sunku įsidarbinti šiame SEB grupės paslaugų centre? Koks būtų tokio studento priėmimo, apmokymų, įdarbinimo procesas. Papasakokite.

Turime išties nemažai galimybių jauniesiems specialistams. Turime ne vieną sėkmės istoriją, kuomet finansų srities studentai, pasirinkę praktikai SEB, vėliau tapo mūsų komandų nuolatiniais darbuotojais ir pasiekė patyrusių specialistų pozicijas. Tai yra gabūs, stropūs ir pasiryžę daug mokytis jaunuoliai. Kad taptumėte patyrusiu finansų srities specialistu, reikia įdėti daug pastangų ir turėti noro tobulėti – visa tai yra investicija į jūsų ateitį. O mes rūpinamės, kad ji būtų kuo sklandesnė: pradedant mokymų planų ir tikslų sudarymu, baigiant individualiais tobulėjimo ir karjeros pokalbiais. SEB mokomės visą gyvenimą, tad ir savo darbuotojams suteikiame galimybes įgyti įgūdžių ir kompetencijų tokiose srityse kaip finansinės apskaitos ir sistemų, projektų valdymo, procesų valdymo metodologijos, automatizavimo, lyderystės, komunikacijos, kt. Šie mokymai paruošti geriausių ekspertų pagal naujausias tendencijas rinkoje, o teorija tuoj pat pritaikoma praktikoje, padedant labiau patyrusiems specialistams-mentoriams. Taigi įsidarbinę pas mus pradėsite įdomią kelionę.

Vilniuje esantis SEB grupės paslaugų centras teikia paslaugas keliomis kalbomis: švedų, vokiečių ir anglų. Ar kandidatai į darbuotojo poziciją mokantys daugiau nei vieną iš išvardintų kalbų turi daugiau šansų būti priimti, ar svarbiausia, kaip ir daug kur, jog kandidatas mokėtų anglų kalbą? 

Turime keletą komandų HR ir Finansų srityse, kur naudinga turėti švedų arba vokiečių kalbos pagrindus. Ieškodami kandidatų į šias pozicijas atsižvelgiame į šį poreikį. Visgi svarbiausia kandidatams gebėti dirbti anglų kalba, nes tai yra mūsų organizacijos pagrindinė darbo kalba. Taigi, anglų kalba yra privaloma, tačiau tam tikrais atvejais gali praversti ir švedų bei vokiečių kalbos žinios. 

Kokios karjeros perspektyvos „Skandinaviska Enskilda Banken AB“? 

SEB puoselėjame atvirą ir motyvuojančią kultūrą, kuri kiekvienam darbuotojui leidžia prisiimti atsakomybę už savo darbą ir augti kaip profesionalui. Esame tarptautinė įmonė, todėl galime pasiūlyti daug karjeros galimybių Lietuvoje ir kitose šalyse, kur veikia SEB. Daug lėšų ir laiko investuojame į mokymus ir mentorystę. Prieš kurį laiką įmonėje startavo nauja virtualioji mokymosi platforma, kurioje galima rasti tiek SEB ekspertų, tiek tarptautinių verslo mokyklų bei universitetų sudarytas paskaitas. Visgi profesinis augimas daugiausia priklauso nuo pačių darbuotojų – jų noro mokytis, tobulėti ir išbandyti savo jėgas įvairiuose projektuose.