Vilnius
EN

Kaip derinti studijas su darbu? Interviu su VU studentu ir Alfa klasės korepetitoriumi Andriumi

Vienas svarbiausių kriterijų darbo ieškantiems studentams – suderinamumas su studijomis. Dėl šios priežasties jauni žmonės yra linkę rinktis įmones, siūlančias lankstų grafiką arba darbą nepilnu etatu. Pasikalbėjome su VU Psichologijos studijų programos studentu Andriumi apie tai, kaip jam pavyksta derinti studijas su korepetitoriaus darbu. 

 

  • Andriau, šiuo metu darbuojiesi korepetitoriumi. Kaip atrodo tavo darbo diena? 

 

Iš tiesų ruoštis pamokai visai įdomu – turiu prieigą prie įvairios mokomosios medžiagos, tad iš skirtingų uždavinių išrenku savo nuomone tinkamiausius mokiniui. Prieš kiekvieną pamoką pasiruošiu darbo medžiagą: teorinius konspektus, uždavinius iš įvairių uždavinynų, testus. Taip pat suplanuoju pamokos laiką – visada skiriu nemažą jos dalį namų darbams aptarti. Kai darbas vyksta kontaktiniu būdu, mokiniams stengiuosi sukurti jaukią aplinką: pasidarome arbatos ar kavos, dažnai prieš pamoką pakalbame apie savaitės įspūdžius. Pamoką vedu gan dinamiškai: jos metu ne tik dėstau teoriją prie lentos, bet ir nuosekliai stebiu, kaip mokinys sprendžia uždavinius, pasidalinu pastebėjimais, kartais smagiai padiskutuojame. Per pertraukas tarp pamokų atsigeriu kavos, pailsiu, nusiteikiu kitai pamokai. Grįžęs namo po darbo užpildau lankomumo žiniaraštį, kitus svarbius dokumentus. Šiuo metu mokau nuotoliniu būdu, bet darbo principas išlieka panašus, tik gyvą lentą keičia virtuali, fizines darbo priemones keičia skaitmeninės. Nuotolinis mokymas leidžia man sutaupyti laiko, nes galiu dirbti iš namų. 

 

  • Studentai dažnai renkasi darbą klientų aptarnavimo srityje – kavinėje, parduotuvėje – kodėl nusprendei imtis mažiau būdingos veiklos – korepetitoriavimo?

 

Man, kaip ir daugeliui mokytojų, išsilavinimas yra labai svarbi vertybė. Žmogus, kuris siekia pažinimo, man yra gražus. Išsilavinimas atveria žmogui galimybę pasaulį matyti kitaip – suprasti jo daugiamatiškumą, įvairiapusiškumą, skatina žmogų mąstyti ir pažinti save. Dėl šių priežasčių šviesti jauną žmogų, prisidėti prie jo intelektualinio augimo man yra malonumas. Nuolatinė komunikacija, analitinė veikla, medžiagos struktūravimas ir pateikimas taip pat man labai patinka. Taigi, korepetitoriavimas buvo puiki galimybė apjungti šiuos įgūdžius ir pritaikyti juos ugdant kitus žmones. 

 

  • Kaip tau sekasi derinti mokslus ir darbą? Kokių kyla iššūkių?

 

„Alfa klasė“ suteikia lankstų grafiką, tad derinti mokslus ir darbą nėra pernelyg sunku – visada sutariamas mokiniui ir mokytojui tinkamas pamokos laikas, o tai yra didelis privalumas. Žinoma, kai studijuoji ir dirbi vienu metu, padaugėja protinės veiklos, dėl to reikia mokėti efektyviai planuoti savo laiką ir žinoti, kaip tinkamai pailsėti. Neišvengiamas protinis „perdegimas“, tačiau aš suvaldau tai laisvu metu pakeisdamas protinę veiklą į fizinę, bendraudamas su kitais žmonėmis, darydamas pertraukas, ilsėdamasis. 

 

  • Ar pandemija koregavo tavo dienotvarkę? Jei taip – kaip?

 

Dėl nuotolinio mokymo pandemijos metu nereikia važiuoti į patalpas, kuriose vesdavau pamokas, tad ir dienotvarkėje padaugėjo laisvo laiko – manau, ne tik mokytojui, bet ir mokiniui. Kita vertus, dėl to, kad nereikia vykti į klasę, ne tiek daug judu. Todėl laisvu metu stengiuosi dažniau išeiti pasivaikščioti – judėjimas yra itin svarbus ne tik kūnui, bet ir smegenų veiklai bei žmogaus savijautai. 

 

  • Kokie, tavo manymu, didžiausi darbo korepetitoriumi privalumai?

 

Korepetitoriaus darbas yra labai lankstus ne tik laiko atžvilgiu, bet ir metodikos prasme: galima taikyti įvairias mokymo technikas, stebėti, kurios efektyviausiai veikia konkrečiam asmeniui, įtraukti vis ką nors naujo į mokymo procesą – dėl to darbas yra įdomus. Taip pat dirbdamas korepetitoriumi turiu išskirtinę galimybę ugdyti daug įvairių žmonių, besiformuojančias ar jau susiformavusias asmenybes. Tas žmogiškas kontaktas, susiformavęs ugdymo proceso metu, labai žavi. Prisimenu pačią pirmąją savo mokinę, su kuria po pamokos tarpusavyje diskutuodavome įvairiomis švietimo temomis, pasidalindavome perskaitytų knygų įžvalgomis – ji atvėrė man naujų žvilgsnio į gyvenimą perspektyvų, už ką esu jai dėkingas. 

 

  • Dauguma žmonių, matyt, įsivaizduoja, jog korepetitoriai dirba individualiai, mokinių ieško internete arba pažįstamuose ratuose. Kodėl pasirinkai dirbti „Alfa klasės“ korepetitorių mokykloje? 

 

„Alfa klasė“ suteikia nemažai galimybių, kuriomis korepetitorius, dirbantis individualiai, turėtų rūpintis pats ir tam skirti daug laiko ir resursų. Pavyzdžiui, „Alfa klasė“ suteikia korepetitoriui prieigą prie patalpų, kuriose jis gali vesti pamokas, jose yra visos mokymui reikalingos priemonės. Taip pat korepetitoriui nereikia pačiam ieškoti mokinių, jis gali pasirinkti, kokio amžiaus mokinius norėtų mokyti, be to, sudaromos aiškios lankomumo sąlygos – tai suteikia korepetitoriui finansinį stabilumą, ko dažnai pasigenda individualiais korepetitoriais dirbantys asmenys. Iš pedagoginės pusės, ši įmonė suteikia labai daug naudingos dalykinės medžiagos, kurią galima naudoti pamokų metu, finansuoja įvairius mokymus savo darbuotojų kompetencijoms ugdyti. „Alfa klasės“ komanda atsižvelgia į savo darbuotojų norus: leidžia pasirinkti darbo grafiką, suranda pavaduojantį mokytoją susirgus. „Alfa klasėje“ dirbu jau ne pirmus metus ir matau, kaip ši įmonė nuolat plečiasi, tobulėja, imasi novatoriškų iniciatyvų, siekdama suteikti kuo kokybiškesnį švietimą. Nuoširdžiai džiaugiuosi būdamas viso to dalimi. 

 

  • Ką vertingiausio ši darbo patirtis tau suteikia?

 

Šis darbas man suteikia galimybę stebėti mokymosi procesą iš arti ir būti jo dalimi. Kadangi studijuoju psichologiją, man be galo įdomu prisidėti prie kito žmogaus ugdymo, jaučiu, jog nuolat plečiu savo kompetencijas, išbandau naujus metodus, medžiagos šaltinius, prieigos būdus, galiausiai, gaunu vertingą mokinio grįžtamąjį ryšį. Pagerėję mokinio rezultatai ar tiesiog nuoširdi mokinio padėka už suteiktas žinias parodo, kad dirbu prasmingą darbą. Matomas mokinio progresas bei įdėtos pastangos įkvepia pažinti ir tobulėti ne tik ugdymo srityje, bet ir apskritai gyvenime.